Goed gepland in het studiehuis; Zelfverantwoordelijk leren en coaching in balans

Auteurs

  • Gerard Reijners

Trefwoorden:

studiehuis

Samenvatting

Met de invoering van de tweede fase krijgt de leerling meer verantwoordelijkheid voor zijn eigen leerproces. We moeten evenwel voorkomen dat een grotere vrijheid uitmondt in vrijblijvendheid. Er moet een balans gevonden worden tussen zelfverantwoordelijk leren en coaching. Dit artikel reikt een flexibel model van gestuurde zelfwerkzaamheid aan om deze balans in de praktijk van het mvt-onderwijs te realiseren. Een model dat door mij in de praktijk is beproefd en blijkt te werken!

Downloads

Citeerhulp

Reijners, G. (1998). Goed gepland in het studiehuis; Zelfverantwoordelijk leren en coaching in balans. Levende Talen Magazine, 85(532), 397–402. Geraadpleegd van https://lt-tijdschriften.nl/ojs/index.php/ltm/article/view/1009

Nummer

Sectie

Artikelen