De nieuwe schooltalen in de tweede fase; Een combinatie van trajecten

Auteurs

  • Patrick Jansema
  • Inge Lever
  • Marisja Lock
  • Madeleine Mulders

Trefwoorden:

tweede fase, Spaans, Italiaans, Russisch

Samenvatting

De tweede fase, die in 1998 of in 1999 wordt ingevoerd, brengt voor de nieuwe talen zoals Spaans, Italiaans en Russisch veel veranderingen met zich mee. Naast de mogelijkheid deze vakken als lang traject te volgen (te vergelijken met het vroegere eindexamenprogramma) is er nu ook het startersvak. Het startersvak houdt in dat de taal in de bovenbouw vanaf nul-niveau wordt aangeboden. Voor scholen kunnen deze veranderingen organisatorische en vakdidactische problemen opleveren.

Downloads

Citeerhulp

Jansema, P., Lever, I., Lock, M., & Mulders, M. (1998). De nieuwe schooltalen in de tweede fase; Een combinatie van trajecten. Levende Talen Magazine, 85(533), 462–464. Geraadpleegd van https://lt-tijdschriften.nl/ojs/index.php/ltm/article/view/1013

Nummer

Sectie

Artikelen

Gelijkaardige artikels

1 2 > >> 

U kan ook begin een geavanceerde zoekopdracht naar gelijkaardige inhoud voor dit artikel.