Vijf zelfportretten GLO-methoden

Auteurs

  • Joop Dirksen
  • Jos Schilleman
  • Ruud Kraaijeveld
  • Ton Kox
  • Bram Noot
  • Josje Hamel

Trefwoorden:

geïntegreerd literatuuronderwijs, leermethode

Samenvatting

Een geïntegreerde literatuurmethode is een onmisbare schakel bij de invulling van het programma voor GLO. Hoewel het in principe de school is die de aard en de mate van integratie bepaalt, zullen de leergangen hierbij zeker een richtinggevende rol gaan spelen. De gastredactie legde een achttal vragen voor aan auteurs van vijf leergangen: Joop Dirksen (Dossier Lezen, Meulenhoff), Jos Schilleman (Eldorado, Meulenhoff), Ruud Kraaijeveld e.a. (Globe, literatuur voor de tweede fase, Thieme), Ton Kox en Bram Noot (Literatuur zonder grenzen, EPN) en Josje Hamel (Metropool, Wolters-Noordhoff). Hierdoor ontstonden vijf zelfportretten waaruit één ding duidelijk naar voren komt: (vergaande) integratie wordt mogelijk gemaakt, maar niet opgedrongen.

Downloads

Citeerhulp

Dirksen, J., Schilleman, J., Kraaijeveld, R., Kox, T., Noot, B., & Hamel, J. (1998). Vijf zelfportretten GLO-methoden. Levende Talen Magazine, 85(534-535), 602–609. Geraadpleegd van https://lt-tijdschriften.nl/ojs/index.php/ltm/article/view/1025

Nummer

Sectie

Artikelen

Gelijkaardige artikels

1 2 > >> 

U kan ook begin een geavanceerde zoekopdracht naar gelijkaardige inhoud voor dit artikel.