Leerstrategieën in leergangen Engels; Een onderzoek naar leerstrategietraining in leergangen Engels voor het voortgezet onderwijs

Auteurs

  • Thamar Notowitz

Trefwoorden:

Engels, leerstrategie, leermethode

Samenvatting

Onderzoek wijst erop aan dat het effectief toepassen van leerstrategieën het leerproces versnelt en vergemakkelijkt. Dat geldt ook voor het leren van vreemde talen. Leerstrategieën blijken niet door alle taalleerders vanzelf gebruikt te worden (goede taalleerders passen vaker leerstrategieën toe dan zwakke taalleerders), maar het gebruik ervan kan wel door alle taalleerders geleerd worden. Een taak voor het onderwijs dus om zich met het onderricht van leerstrategieën bezig te houden.

Downloads

Citeerhulp

Notowitz, T. (1996). Leerstrategieën in leergangen Engels; Een onderzoek naar leerstrategietraining in leergangen Engels voor het voortgezet onderwijs. Levende Talen Magazine, 83(506), 42–45. Geraadpleegd van https://lt-tijdschriften.nl/ojs/index.php/ltm/article/view/1031

Nummer

Sectie

Artikelen

Gelijkaardige artikels

1 2 3 > >> 

U kan ook begin een geavanceerde zoekopdracht naar gelijkaardige inhoud voor dit artikel.