Romeo and Juliet in New York: een leerzaam literatuurproject

Auteurs

  • Wam de Moor

Trefwoorden:

literatuuronderwijs, cultuuroverdracht, Verenigde Staten

Samenvatting

Wam de Moor vervolgt zijn serie artikelen over het literatuuronderwijs in de Verenigde Staten met de beschrijving van een leerzaam literatuurproject: het Romeo and Juliet-project van Harold Vine, verbonden aan de New York University.
Hier wordt aangetoond hoe men in het kader van de cultuuroverdracht met een groter werk in de literatuurles kan omgaan op een wijze die leerstof èn leerlingen recht doet. De Moor wil via dit ideale voorbeeld docenten in het voortgezet onderwijs stimuleren om literatuuronderwijs te verzorgen waarin de beste elementen van tekstbestudering en tekstervaring tot ontwikkeling komen.
In deze aflevering over de VS staat, evenals in nog één volgend artikel in dit kader, het literatuuronderwijs zelf centraal.

Citeerhulp

Moor, W. de. (1989). Romeo and Juliet in New York: een leerzaam literatuurproject. Levende Talen Magazine, 76(438), 91–99. Geraadpleegd van https://lt-tijdschriften.nl/ojs/index.php/ltm/article/view/1190

Nummer

Sectie

Artikelen