Woorden leren door raden? De invloed van context op het raden en onthouden van woorden

Auteurs

  • Jan-Arjen Mondria
  • Marijke Wit-de Boer

Trefwoorden:

Moderne vreemde Talen, woordenschatverwerving

Samenvatting

In steeds meer leergangen en vocabulaireboeken wordt tegenwoordig het idee toegepast dat het 'raden' van woorden een belangrijke bijdrage levert aan het onthouden ervan. Reden om via een praktijkexperiment eens na te gaan hoe de context de raadbaarheid van woorden, en of geraden woorden beter worden onthouden dan niet geraden woorden. De uitkomsten van het experiment maken duidelijk dat de problematiek complexer is dan vaak wordt gesuggereerd.

Citeerhulp

Mondria, J.-A., & Wit-de Boer, M. (1989). Woorden leren door raden? De invloed van context op het raden en onthouden van woorden. Levende Talen Magazine, 76(443), 497–500. Geraadpleegd van https://lt-tijdschriften.nl/ojs/index.php/ltm/article/view/1239

Nummer

Sectie

Artikelen