Compensatiestrategieën in de klas

Auteurs

  • Edith de Vries

Trefwoorden:

vreemdetalenonderwijs, compensatiestrategie

Samenvatting

Kerndoel 16 voor het mvt-onderwijs eist van de leerlingen dat ze compenserende strategieën kunnen toepassen. Daarbij wordt zowel gedoeld op strategieën die je bij lezen of luisteren gebruikt, als op strategieën die je bij het spreken kunt inzetten. Over deze laatste gaat de bijdrage van Edith de Vries. Zij geeft voorbeelden van oefeningen waarmee je compenserende strategieën (of: compensatiestrategieën) expliciet kunt trainen en plaatst deze in een programma.

Citeerhulp

Vries, E. de. (1994). Compensatiestrategieën in de klas. Levende Talen Magazine, 81(488), 128–134. Geraadpleegd van https://lt-tijdschriften.nl/ojs/index.php/ltm/article/view/1282

Nummer

Sectie

Artikelen

Gelijkaardige artikels

1 2 3 4 5 6 > >> 

U kan ook begin een geavanceerde zoekopdracht naar gelijkaardige inhoud voor dit artikel.