De beheersing van het Engels aan het eind van de basisschool

Auteurs

  • Marja Vinjé

Trefwoorden:

eibo, primair onderwijs, voortgezet onderwijs, leerlijnen

Samenvatting

Het is inmiddels zeven jaar geleden dat Engels in het basisonderwijs werd geïntroduceerd. Marja Vinjé onderzocht hoe deze taal aan het eind van de basisschool wordt beheerst. De resultaten geven aan dat er geen aanleiding is om in het voortgezet onderwijs van voren af aan te beginnen. Wel is de variatie in het bereikte niveaum(nog) vrij groot. Na het pleidooi van Edelenbos en Suhre in Levende Talen van november jl., opnieuw een aansporing voor docenten Engels in het voortgezet onderwijs om kennis te nemen van en voort te bouwen op de op de basisscholen bereikte resultaten

Citeerhulp

Vinjé, M. (1994). De beheersing van het Engels aan het eind van de basisschool. Levende Talen Magazine, 81(489), 192–195. Geraadpleegd van https://lt-tijdschriften.nl/ojs/index.php/ltm/article/view/1286

Nummer

Sectie

Artikelen