Tussentaal: de rol van strategieën in T2 verwerving

Auteurs

  • Gerard M. Wiltems

Trefwoorden:

Communicatieve competentie, taalverwerving, moderne vreemde talen, tweede taal, tussentaal, compensatiestrategieën

Samenvatting

We moeten een beter inzicht krijgen in communicatieve vaardigheid zodat we beter begrijpen hoe het taalleerproces in zijn werk gaat. Hoe zouden we ons onderwijs het beste kunnen inrichten als we het 'communicatief' willen noemen.
De leraar wordt begeleider van individuele leerprocessen, en dat is
van wezenlijk belang voor communicatief mvt onderwijs. Hoe
meer mvt leraren weten over leerling-taal des te beter zijn zij toegerust
voor hun taak.

Citeerhulp

Wiltems, G. M. (1990). Tussentaal: de rol van strategieën in T2 verwerving. Levende Talen Magazine, 77(447), 8–15. Geraadpleegd van https://lt-tijdschriften.nl/ojs/index.php/ltm/article/view/1369

Nummer

Sectie

Artikelen