Onderwijs in argumenteren. Een vragenlijstonderzoek onder docenten Nederlands in het Voortgezet Onderwijs

Auteurs

  • Yolande Emmelot
  • Ron Oostdam

Trefwoorden:

Nederlands, argumentatieleer, bovenbouw voortgezet onderwijs

Samenvatting

Twee jaar geleden publiceerden Emmelot en Oostdam in Levende Talen een artikel over argumentatieleer in schoolboeken voor Nederlands. Nu gaan zij in op de vraag of docenten het belang van een dergelijk vakonderdeel onderschrijven en bereid zijn er aandacht aan te besteden. Om antwoord te krijgen op die vraag m.b.t. de bovenbouw van lbo, mavo, havo en vwo werd een vragenlijstonderzoek uitgevoerd onder docenten Nederlands. Het artikel geeft een overzicht van de resultaten.

Citeerhulp

Emmelot, Y., & Oostdam, R. (1990). Onderwijs in argumenteren. Een vragenlijstonderzoek onder docenten Nederlands in het Voortgezet Onderwijs. Levende Talen Magazine, 77(453), 336–340. Geraadpleegd van https://lt-tijdschriften.nl/ojs/index.php/ltm/article/view/1403

Nummer

Sectie

Artikelen