'Het kost meer tijd, maar er komt ook meer voor terug' Eigenwijs Engels onderwijs aan het Mill-Hillcollege in Goirle; interview

Auteurs

  • Mirjam van Strij de Regt

Trefwoorden:

Engels, curriculum, leerlinggericht onderwijs

Samenvatting

Pré-examinatie in de voorlaatste klas, projectonderwijs in de bovenbouw en het ontbreken van literatuurgeschiedenis, dat maakt het Engels aan het Brabantse Mill-Hillcollege bijzonder. 'Leerlinggericht', zeggen docenten Rik van Doeselaar en Toon van den Hurk, 'vrijer', menen de leerlingen. De schoolleiding heeft wat meer moeite met het afwijkende onderwijs, maar kan inmiddels niet meer om de eensgezinde sectie en tien jaar succesvol Engels onderwijs heen. Een interview met de twee docenten die het initiatief namen aangevuld met meningen van enkele leerlingen.

Citeerhulp

Strij de Regt, M. van. (1990). ’Het kost meer tijd, maar er komt ook meer voor terug’ Eigenwijs Engels onderwijs aan het Mill-Hillcollege in Goirle; interview. Levende Talen Magazine, 77(454), 379–380. Geraadpleegd van https://lt-tijdschriften.nl/ojs/index.php/ltm/article/view/1409

Nummer

Sectie

Artikelen