Leraren (graag) laten lezen: Verbetering van de leesattitude van leraren in opleiding

Auteurs

  • Ingeborg Landuyt
  • Iris Vansteelandt
  • Magda Mommaerts
  • Deeviet Caelen

Trefwoorden:

lerarenopleiding, literatuuronderwijs, leesattitude

Samenvatting

Recente studies zijn niet optimistisch over de leesattitude van onze jongeren. Een aantal van hen kiest ervoor om leraar te worden. Hoe (graag) zij omgaan met teksten kan dus een invloed uitoefenen op de leesattitude van volgende generaties.

Downloads

Citeerhulp

Landuyt, I., Vansteelandt, I., Mommaerts, M., & Caelen, D. (2016). Leraren (graag) laten lezen: Verbetering van de leesattitude van leraren in opleiding. Levende Talen Magazine, 103(2), 16–20. Geraadpleegd van https://lt-tijdschriften.nl/ojs/index.php/ltm/article/view/1552

Nummer

Sectie

Artikelen

Meestgelezen artikels van dezelfde auteur(s)

Gelijkaardige artikels

1 2 3 > >> 

U kan ook begin een geavanceerde zoekopdracht naar gelijkaardige inhoud voor dit artikel.