Leerlingen die teksten laten leven: De literatuurtheoretische begrippen tekst en lezer in het literatuuronderwijs

Auteurs

  • Eva van den Boogaard

Trefwoorden:

literatuuronderwijs

Samenvatting

Lezer en tekst zijn niet het uitgangspunt van het hedendaagse literatuuronderwijs, dat in elk geval in de methodes nog sterk leunt op het structuralisme. In de literatuurwetenschappen zijn dit wel cruciale begrippen. Is het tijd voor meer aandacht voor deze concepten?

Downloads

Citeerhulp

Boogaard, E. van den. (2018). Leerlingen die teksten laten leven: De literatuurtheoretische begrippen tekst en lezer in het literatuuronderwijs. Levende Talen Magazine, 105(7), 20–24. Geraadpleegd van https://lt-tijdschriften.nl/ojs/index.php/ltm/article/view/1858

Nummer

Sectie

Artikelen

Gelijkaardige artikels

1 2 3 4 5 > >> 

U kan ook begin een geavanceerde zoekopdracht naar gelijkaardige inhoud voor dit artikel.