De aantrekkingskracht van Italië; Italiaans in het volwassenonderwijs

Auteurs

  • Elisabetta Materassi

Trefwoorden:

vreemdetalenonderwijs, kleine talen, Italiaans, volwassenenonderwijs

Samenvatting

Sinds Italiaans in 1998 de status van officiële schooltaal kreeg, is er op de Nederlandse middelbare scholen niet veel veranderd. Het aanbod van Italiaans binnen het reguliere schooltraject, als zogenoemd startersvak, blijft nog steeds gering. Voorzichtigheid van de kant van de schoolleiders? Gebrek aan vrije ruimte? Wat dan ook de oorzaken van een langzame start mogen zijn, Italiaans is een geliefde studietaal buiten het reguliere schooltraject.

Downloads

Citeerhulp

Materassi, E. (2001). De aantrekkingskracht van Italië; Italiaans in het volwassenonderwijs. Levende Talen Magazine, 88(6), 34–35. Geraadpleegd van https://lt-tijdschriften.nl/ojs/index.php/ltm/article/view/842

Nummer

Sectie

Artikelen