Doeltaal Leertaal; Een didactiek en een professionaliseringstraject

Auteurs

  • Sebastiaan Dönszelmann
  • Anna Kaal
  • Jos Beishuizen
  • Rick de Graaff

Trefwoorden:

mvt, doeltaal voertaal, didactiek

Samenvatting

Zo logisch als het klinkt om de doeltaal in de mvt-les veelvuldig in te zetten, zoveel is er ook nog onduidelijk over de manier waarop de doeltaal gebruikt zou moeten worden en over de werkelijke leereffecten daarvan. Sebastiaan Dönszelmann, Anna Kaal, Jos Beishuizen & Rick de Graaff rapporteren over het eerste deel van een didactisch ontwerponderzoek betreffende doeltaalgebruik in mvt-lessen in het voortgezet onderwijs. Het Duurzaam Doeltaal-project tracht doeltaalgebruik en de effecten daarvan concreet te maken. Het geeft een samenvatting van de theoretische basis die nodig was om een doeltaaldidactiek op te stellen en beschrijft de ontwikkeling die de docenten doormaakten tijdens het intensieve scholingstraject.

Downloads

Citeerhulp

Dönszelmann, S., Kaal, A., Beishuizen, J., & Graaff, R. de. (2016). Doeltaal Leertaal; Een didactiek en een professionaliseringstraject. Levende Talen Tijdschrift, 17(3), 35–45. Geraadpleegd van https://lt-tijdschriften.nl/ojs/index.php/ltt/article/view/1626

Nummer

Sectie

Artikelen

Meestgelezen artikels van dezelfde auteur(s)

1 2 > >>