Taalverandering in plaats van zeehondjes: taalkundeonderwijs met behulp van de taalvaardigheden

Auteurs

  • Jessica van Disseldorp

Trefwoorden:

taalkundeonderwijs,

Samenvatting

Vanaf het schooljaar 2007–2008 kan een school besluiten een vakonderdeel taalkunde bij het vak Nederlands in te voeren en te toetsen in het schoolexamen. De auteur van dit artikel is op zoek naar een antwoord op de vraag hoe taalkunde als vakonderdeel gegeven kan worden zonder dat het weinig of geen extra tijd kost.

Downloads

Citeerhulp

Disseldorp, J. van. (2009). Taalverandering in plaats van zeehondjes: taalkundeonderwijs met behulp van de taalvaardigheden. Levende Talen Tijdschrift, 10(1), 21–27. Geraadpleegd van https://lt-tijdschriften.nl/ojs/index.php/ltt/article/view/166

Nummer

Sectie

Artikelen

Gelijkaardige artikels

1 2 > >> 

U kan ook begin een geavanceerde zoekopdracht naar gelijkaardige inhoud voor dit artikel.