Nederlands in een geïntegreerd curriculum: schering en inslag?

Auteurs

  • Dirkje Ebbers

Trefwoorden:

Nederlands, voortgezet onderwijs, curriculum, Slash 21, leerlijn, leermateriaal

Samenvatting

Slash 21 is een school waar zo min mogelijk doet denken aan het reguliere voortgezet onderwijs. Het vak Nederlands bestaat niet op Slash 21. De traditionele vakkenindeling is er verlaten ten gunste van zogeheten leergebieden. Ebbers beschrijft hoe het Nederlands geïntegreerd is in de verschillende leergebieden. De keuzes die gemaakt zijn bij het ontwikkelen van een leerlijn en lesmateriaal passeren daarbij de revue. Ook wordt voorzichtig de balans opgemaakt van de voor- en nadelen van het vervlechten van het Nederlands in deze leergebieden.

Downloads

Citeerhulp

Ebbers, D. (2003). Nederlands in een geïntegreerd curriculum: schering en inslag?. Levende Talen Tijdschrift, 4(4), 3–11. Geraadpleegd van https://lt-tijdschriften.nl/ojs/index.php/ltt/article/view/605

Nummer

Sectie

Artikelen