Engels, Frans en Duits in het vmbo

Auteurs

  • Ingrid Wijgh

Trefwoorden:

vreemdetalenonderwijs, vmbo, zelfstandig leren

Samenvatting

Na de basisvorming en de Tweede Fase is nu ook het mavo aan verandering toe: in augustus 2001 gaat het vmbo van start. De veranderingen liggen op organisatorisch, didactisch en inhoudelijk niveau. Wat leerlingen voor de talen aan het eind van het vmbo geacht worden te kennen, maar vooral te kunnen, wordt in dit artikel beschreven. Ook wordt aandacht besteed aan de manier waarop leerlingen en docenten aan de nieuwe eindtermen kunnen gaan werken. Dat daarbij zelfstandig werken en leren een belangrijke rol speelt, zal niemand verbazen.

Downloads

Citeerhulp

Wijgh, I. (2001). Engels, Frans en Duits in het vmbo. Levende Talen Tijdschrift, 2(2), 3–9. Geraadpleegd van https://lt-tijdschriften.nl/ojs/index.php/ltt/article/view/631

Nummer

Sectie

Artikelen

Meestgelezen artikels van dezelfde auteur(s)