Schrijfvaardigheid Nederlands vergeleken met de referentieniveaus: een verkenning

Auteurs

  • Hans Kuhlemeier
  • Alma van Til
  • Huub van den Bergh

Trefwoorden:

Nederlands, schrijfvaardigheid, basisonderwijs, referentieniveau

Samenvatting

Hans Kuhlemeier, Alma van Til en Huub van den Bergh vergeleken de schrijfvaardigheid van leerlingen in groep 8 met de voorlopige prestatiestandaarden voor schrijfvaardigheid bij de referentieniveaus 1F en 2F. De schrijfprestaties van de leerlingen blijken ver achter te blijven bij deze voorlopige prestatiestandaarden. Er lijkt een majeure inspanning nodig om de schrijfprestaties op het gewenste niveau te krijgen. Met hun verkenning willen de auteurs bijdragen aan een realistisch beeld van wat leerlingen kunnen in het licht van de referentieniveaus, en aan het formuleren van haalbare en uitdagende prestatiestandaarden bij de referentieniveaus voor schrijfvaardigheid.

Downloads

Citeerhulp

Kuhlemeier, H., Til, A. van, & Bergh, H. van den. (2014). Schrijfvaardigheid Nederlands vergeleken met de referentieniveaus: een verkenning. Levende Talen Tijdschrift, 15(2), 37–46. Geraadpleegd van https://lt-tijdschriften.nl/ojs/index.php/ltt/article/view/775

Nummer

Sectie

Artikelen

Meestgelezen artikels van dezelfde auteur(s)

1 2 3 4 > >> 

Gelijkaardige artikels

U kan ook begin een geavanceerde zoekopdracht naar gelijkaardige inhoud voor dit artikel.