Een leraar met ondertitels; Achtergronden van de doeltaal-voertaalpraktijk

Auteurs

  • Gerard Westhoff

Trefwoorden:

vreemdetalenonderwijs, doeltaal-voertaal, praktijk

Samenvatting

De vraag of het goed is om in lessen in vreemde talen de doeltaal als voertaal te gebruiken wordt eigenlijk al eeuwen lang bevestigend beantwoord, ongeacht de soms zeer verschillende methodische uitgangspunten die in een bepaalde periode dominant waren. De laatste decennia was dat vooral vanuit benaderingen als de task- of content based approach en de 'onderdompeling' (de immersion).

Levende Talen 85(1998)530 is grotendeels gewijd aan de praktijk van doeltaal-voertaal in de klas.

Downloads

Citeerhulp

Westhoff, G. (1998). Een leraar met ondertitels; Achtergronden van de doeltaal-voertaalpraktijk. Levende Talen Magazine, 85(530), 266–269. Geraadpleegd van https://lt-tijdschriften.nl/ojs/index.php/ltm/article/view/1026

Nummer

Sectie

Artikelen

Meestgelezen artikels van dezelfde auteur(s)

1 2 > >>