Wat doen we met de reacties van de leerlingen op literatuur? Een waaier van ideeën

Auteurs

  • Cor Geljon
  • Tanja Janssen
  • Wam de Moor

Trefwoorden:

Literatuuronderwijs, lezersreacties

Samenvatting

Een nuttige aanvulling op de vorige bijdrage is het verhaal van Cor Geljon, Tanja Jansen en Wam de Moor, die verslag uitbrengen van hun ervaringen van de conferentie 'Reading and Response', die in het voorjaar van 1989 in Engeland gehouden werd. De conferentie richtte zich op de vraag naar de reactie van de lezer van literaire teksten op de gelezen tekst. Uit het grote aantal lezingen worden twee uitgekozen, één over de kenmerken van de 'echte' response-methode, de ander die de tegenstelling tussen het ervaren van literatuur en de bestudering ervan tracht te verzoenen.

Citeerhulp

Geljon, C., Janssen, T., & Moor, W. de. (1989). Wat doen we met de reacties van de leerlingen op literatuur? Een waaier van ideeën. Levende Talen Magazine, 76(446), 757–763. Geraadpleegd van https://lt-tijdschriften.nl/ojs/index.php/ltm/article/view/1270

Nummer

Sectie

Artikelen

Gelijkaardige artikels

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 > >> 

U kan ook begin een geavanceerde zoekopdracht naar gelijkaardige inhoud voor dit artikel.