And never the twain shall meet? Een exploratief onderzoek naar de mogelijkheden van COO bij het leren van voorspellend lezen

Auteurs

  • Heleen de Hondt
  • Irma van der Neut
  • Hans de Haan
  • Carolien Schouten-van Parreren

Trefwoorden:

Computerondersteund onderwijs, COO, leesstrategieën, voorspellend lezen

Samenvatting

Leesstrategieën, redundantievelden, woordraadstrategieën, semantiseren en consolideren van de woordenschat, contextgericht lezen, reflectie op het zoekproces: trouwe lezers van Levende Talen zullen deze begrippen vertrouwd voorkomen.
In dit nummer voegen vier auteurs er nog een paar aan toe: COO, feedback, het 'geduld' van de computer, zelfontdekkend leren, individualisering, remedial, werken in tweetallen, reflectie. De vraag is of 'the twain shall ever meet'. Zijn enkele aan de computer toegedichte eigenschappen bruikbaar voor het trainen van leesstrategieën?
Een verslag van een explorerend onderzoek naar computerondersteuning
bij voorspellend lezen voor het vak Engels aan het Cals College te Nieuwegein.

Citeerhulp

Hondt, H. de, Neut, I. van der, Haan, H. de, & Schouten-van Parreren, C. (1990). And never the twain shall meet? Een exploratief onderzoek naar de mogelijkheden van COO bij het leren van voorspellend lezen. Levende Talen Magazine, 77(448), 84–90. Geraadpleegd van https://lt-tijdschriften.nl/ojs/index.php/ltm/article/view/1377

Nummer

Sectie

Artikelen

Meestgelezen artikels van dezelfde auteur(s)

1 2 > >>