Achtergronden EIBO - EIVO van diversiteit naar uniformiteit
Trefwoorden:
Engels, basisonderwijs, voortgezet onderwijs, aansluitingsproblematiekSamenvatting
Engels heeft definitief zijn plaats gevonden binnen het basisonderwijs. Maar wat heeft dit voor gevolgen voor Engels in het vo? Hoe gaat men om met de brugklasleerling die al een aantal jaren Engels heeft gehad?Het artikel van Edelenbos en Koster is een momentopname van deze aansluitingsproblematiek. De eindtermen Engels in het basisonderwijs kunnen een centrale rol spelen bij het oplossen van de problemen. Voor de zeer diverse praktijk van het basisonderwijs geven zij het gemeenschappelijke eindniveau aan voor het vo het startpunt voor het bereiken van een hoger beheersingsniveau van de Engelse taal.
Citeerhulp
Edelenbos, P., & Koster, C. (1990). Achtergronden EIBO - EIVO van diversiteit naar uniformiteit. Levende Talen Magazine, 77(450), 170–174. Geraadpleegd van https://lt-tijdschriften.nl/ojs/index.php/ltm/article/view/1386
Nummer
Sectie
Artikelen