Complexe grammatica in het vreemdetalenonderwijs

Auteurs

  • Renske Boer
  • Krista Dekker
  • Annet Kiewiet
  • Marije Metselaar
  • Zdenka ten Veen

Trefwoorden:

vreemdetalenonderwijs, mvt-onderwijs, didactiek, grammatica

Samenvatting

Wat is de beste manier om grammatica aan te bieden? Hoe kunnen leerlingen in de bovenbouw van het voortgezet onderwijs het meest effectief grammatica onder de knie krijgen? Eenvoudige grammaticale structuren kunnen het best expliciet-deductief worden aangeboden, maar hoe zit dat met lastigere grammatica?

Downloads

Citeerhulp

Boer, R., Dekker, K., Kiewiet, A., Metselaar, M., & Veen, Z. ten. (2012). Complexe grammatica in het vreemdetalenonderwijs. Levende Talen Magazine, 99(2), 10–14. Geraadpleegd van https://lt-tijdschriften.nl/ojs/index.php/ltm/article/view/157

Nummer

Sectie

Artikelen