Individuele lezersprofielen: een eye-opener voor leerlingen en leraren?

Auteurs

  • Hans Goosen

Trefwoorden:

taaldiagnostiek, actieonderzoek, leesbeleving, woordkennis, vocabulaire, tekstbegrip, dyslectisch, anderstalig

Samenvatting

Hans Goosen bespreekt een zogenoemd ontwikkelingsonderzoek (action research) dat hij uitgevoerd heeft op de school waar hij werkt als docent Nederlands. Zijn onderzoek richt zich op emotionele en verbeeldende leesbelevingen van leerlingen. Om de lezer van het Tijdschrift de kans te geven dit onderzoek zelf uit te voeren, zijn de gebruikte instrumenten integraal opgenomen.

Downloads

Citeerhulp

Goosen, H. (2006). Individuele lezersprofielen: een eye-opener voor leerlingen en leraren?. Levende Talen Tijdschrift, 7(1), 3–14. Geraadpleegd van https://lt-tijdschriften.nl/ojs/index.php/ltt/article/view/222

Nummer

Sectie

Artikelen