The making of Schoolslag - Van theorie naar praktijk

Auteurs

  • Dirkje Ebbers
  • Marlies Kamphuis

Trefwoorden:

lesmethode, Nederlands, materiaalontwikkeling

Samenvatting

‘Maken jullie eens een complete methode Nederlands voor de hele basisvorming die taak-, betekenis-, product- en procesgericht is.’ Dat was kort gezegd de opdracht aan het ontwikkelteam van Schoolslag, waar wij deel van uitmaakten. Overduidelijk geen eenvoudige opgave. Wel een, voor ons, bijzondere: ontwikkelen op basis van een solide theoretische onderbouwing in samenwerking met experts uit verschillende ontwikkelinstituten in den lande. In dit artikel laten we zien hoe het ontwikkelteam van Schoolslag de (theoretische) uitgangspunten heeft vertaald in lesmateriaal, welke problemen het team tegenkwam, hoe die werden opgelost en wat uiteindelijk het resultaat is.

Downloads

Citeerhulp

Ebbers, D., & Kamphuis, M. (2000). The making of Schoolslag - Van theorie naar praktijk. Levende Talen Tijdschrift, 1(4), 33–44. Geraadpleegd van https://lt-tijdschriften.nl/ojs/index.php/ltt/article/view/663

Nummer

Sectie

Artikelen