In twee culturen leven. Duitse gedichten van Turkse migranten in de klas

Auteurs

  • Cees Tuk

Trefwoorden:

NT2, literatuur, Turks, poëzie

Samenvatting

Ook lessen in vreemde talen zijn geschikt om een bijdrage aan multicultureel onderwijs te leveren, wanneer men gebruik maakt van teksten die raakpunten met de eigen wereld van de leerlingen hebben. Naast zakelijke teksten komen ook literaire teksten in aanmerking, vooral wanneer ze de persoonlijke omstandigheden van de leerlingen aanspreken en hen uitnodigen tot identificatie met de fictieve personen.

Downloads

Citeerhulp

Tuk, C. (1997). In twee culturen leven. Duitse gedichten van Turkse migranten in de klas. Levende Talen Magazine, 84(522), 416–421. Geraadpleegd van https://lt-tijdschriften.nl/ojs/index.php/ltm/article/view/1134

Nummer

Sectie

Artikelen

Gelijkaardige artikels

<< < 1 2 3 4 > >> 

U kan ook begin een geavanceerde zoekopdracht naar gelijkaardige inhoud voor dit artikel.