Stelopdrachten als hulpmiddel bij het verwerken van vakinhoudelijke leerstof

Auteurs

  • G.M.T. Poorthuis
  • W.A.M. Kok

Trefwoorden:

Schrijfonderwijs, essays, kennisverwerving, schoolvakken

Samenvatting

Wat is het effect van verschillende typen stelopdrachten op de kennis die leerlingen verwerven bij het bestuderen van vakinhoudelijke onderwerpen? Welke invloed heeft de schrijfvaardigheid van leerlingen hierop? Is er een relatie tussen de kwaliteit van het stelprodukt en de verworven kennis?

In dit artikel wordt beschreven op welke wijze in het project 'Effectiviteit van stelopdrachten en essayvragen' (SVO project 8021) antwoord wordt gezocht op deze vragen.

Citeerhulp

Poorthuis, G., & Kok, W. (1990). Stelopdrachten als hulpmiddel bij het verwerken van vakinhoudelijke leerstof. Levende Talen Magazine, 77(454), 375–378. Geraadpleegd van https://lt-tijdschriften.nl/ojs/index.php/ltm/article/view/1408

Nummer

Sectie

Artikelen