Reader response ... en dan? De bruikbaarheid van zelfstandige literatuurmethoden Duits voor de Tweede Fase.

Auteurs

  • Myra Nijhof

Trefwoorden:

literatuurmethode, Duits, didactiek

Samenvatting

De discussie over de vraag of het leesdossier leesplezier bevordert of juist bederft, woedt in alle kranten. Op de markt verschijnen tal van literatuurmethoden die, ondanks grote verschillen In aanpak, alle claimen geschikt te zijn voor het literatuuronderwijs in de Tweede Fase. Maar of een methode geschikt is, kan pas worden vastgesteld als duidelijk is wat we met het vernieuwde literatuuronderwijs willen bereiken. Myra Nijhof kwam tot 17 criteria waarmee het mogelijk werd om literatuurmethoden Duits te toetsen op hun bruikbaarheid in de Tweede Fase.

Downloads

Citeerhulp

Nijhof, M. (1999). Reader response . en dan? De bruikbaarheid van zelfstandige literatuurmethoden Duits voor de Tweede Fase. Levende Talen Magazine, 86(539), 258–262. Geraadpleegd van https://lt-tijdschriften.nl/ojs/index.php/ltm/article/view/956

Nummer

Sectie

Artikelen