Doeltaal Leertaal: Over bibberen aan de rand van het taalbad en docenten-taalbewustzijn

Auteurs

  • Sebastiaan Dönszelmann

Trefwoorden:

doeltaal leertaal, taalbad, tweetalig onderwijs

Samenvatting

Een goede taalles kenmerkt zich natuurlijk door het gebruik van de doeltaal. Toch? Iedereen vermoedt het, maar in veel lessen moderne vreemde talen is het bepaald geen gemeengoed. En waar het dat wel is, bijvoorbeeld in het tweetalig onderwijs, zijn docenten zich vaak maar beperkt bewust van didactische eisen aan hun taalinzet. In deze bijdrage wordt de achtergrond van verantwoord doeltaalgebruik belicht en worden er didactische handreikingen gedaan voor een effectieve inzet van de doeltaal.

Downloads

Citeerhulp

Dönszelmann, S. (2018). Doeltaal Leertaal: Over bibberen aan de rand van het taalbad en docenten-taalbewustzijn. Levende Talen Magazine, 105(special), 36–37. Geraadpleegd van https://lt-tijdschriften.nl/ojs/index.php/ltm/article/view/1814

Nummer

Sectie

Artikelen

Meestgelezen artikels van dezelfde auteur(s)