Spookrijder, wegpiraat en zondags rij der in de klas

Auteurs

  • Peet Hopmans

Trefwoorden:

vreemdetalenonderwijs, didactiek

Samenvatting

Het kunnen omschrijven van een begrip is een belangrijke compensatiestrategie voor de gespreksvaardigheid, in welke vreemde taal dan ook. Ingrid Wijgh stelt in haar proefschrift dan ook voor, het omschrijven als onderdeel van de toets gespreksvaardigheid op te nemen. Met het basisvocabulaire kan een handige leerling bijna alles omschrijven. Op het Ulenhofcollege in Doetinchem wordt sinds 1992 bij Frans met woordkaartjes geoefend. Het principe is ook toepasbaar bij andere talen. Ook de sectie Engels maakt er gebruik van. Inmiddels is het 'smoezen', zoals het spel heet (naar een van de kaartjes), uitgegroeid tot een compleet systeem. Een werkvorm die bij de leerlingen erg in de smaak valt.

Downloads

Citeerhulp

Hopmans, P. (1998). Spookrijder, wegpiraat en zondags rij der in de klas. Levende Talen Magazine, 85(533), 504–508. Geraadpleegd van https://lt-tijdschriften.nl/ojs/index.php/ltm/article/view/1015

Nummer

Sectie

Artikelen

Gelijkaardige artikels

<< < 1 2 3 4 5 6 > >> 

U kan ook begin een geavanceerde zoekopdracht naar gelijkaardige inhoud voor dit artikel.