Geïntegreerd literatuuronderwijs

Auteurs

  • Lily Coenen
  • Theo Witte

Trefwoorden:

geïntegreerd literatuuronderwijs

Samenvatting

Levende Talen 85(1998)534-535 gaat over geïntegreerd literatuuronderwijs.

Het begrip 'Geïntegreerd literatuuronderwijs' en de bijbehorende afkorting, GLO, zijn inmiddels ingeburgerd. Maar wat is GLO eigenlijk? Wat op dit moment onder GLO wordt verstaan, kan variëren van afspraken tussen de talensecties over afstemming en taakverdeling binnen het literatuuronderwijs tot de invulling van een nieuw vak Literatuur. Kortom, GLO is een werktitel waarmee beleidsmakers, nascholers en docenten allerlei vormen van integratie kunnen aanduiden. Wat alle varianten gemeen hebben is een grotere mate van samenwerking binnen het literatuuronderwijs dan tot nu toe gangbaar was.

 

Downloads

Citeerhulp

Coenen, L., & Witte, T. (1998). Geïntegreerd literatuuronderwijs. Levende Talen Magazine, 85(534-535), 516–518. Geraadpleegd van https://lt-tijdschriften.nl/ojs/index.php/ltm/article/view/1016

Nummer

Sectie

Artikelen

Meestgelezen artikels van dezelfde auteur(s)

1 2 3 > >>