Een leraar met ondertitels; Achtergronden van de doeltaal-voertaalpraktijk
Trefwoorden:
vreemdetalenonderwijs, doeltaal-voertaal, praktijkSamenvatting
De vraag of het goed is om in lessen in vreemde talen de doeltaal als voertaal te gebruiken wordt eigenlijk al eeuwen lang bevestigend beantwoord, ongeacht de soms zeer verschillende methodische uitgangspunten die in een bepaalde periode dominant waren. De laatste decennia was dat vooral vanuit benaderingen als de task- of content based approach en de 'onderdompeling' (de immersion).
Levende Talen 85(1998)530 is grotendeels gewijd aan de praktijk van doeltaal-voertaal in de klas.
Downloads
Nummer
Sectie
Artikelen
Citeerhulp
Een leraar met ondertitels; Achtergronden van de doeltaal-voertaalpraktijk. (1998). Levende Talen Magazine, 85(530), 266-269. https://lt-tijdschriften.nl/ojs/index.php/ltm/article/view/1026