van spreekbeurt naar debat; Het debat als spreekonderwijs en toetsvorm

Auteurs

  • Irma van Niewenhuijsen

Trefwoorden:

Nederlands, spreekvaardigheid, lesidee

Samenvatting

Op het Montessorilyceum Herman Jordan in Zeist, een scholengemeenschap voor havo/vwo, neemt spreken een belangrijke plaats in bij het vak Nederlands, leder leerjaar staat er voor elke leerling een spreekopdracht op het programma. Dat kan een (duo-)spreekbeurt zijn, het lelden van een discussie of het houden van een debat. Het proces en de voor- en nadelen worden besproken.

Downloads

Citeerhulp

Niewenhuijsen, I. van. (1996). van spreekbeurt naar debat; Het debat als spreekonderwijs en toetsvorm. Levende Talen Magazine, 83(509), 229–231. Geraadpleegd van https://lt-tijdschriften.nl/ojs/index.php/ltm/article/view/1045

Nummer

Sectie

Artikelen

Gelijkaardige artikels

1 2 3 > >> 

U kan ook begin een geavanceerde zoekopdracht naar gelijkaardige inhoud voor dit artikel.