Mag het ietsje minder zijn? Het gebruik van Nederlands in de Engelse les

Auteurs

  • Geert Popma

Trefwoorden:

Engels, didactiek, doeltaal-voertaal

Samenvatting

Tijdens de Engelse les wordt regelmatig Nederlands gesproken. In het licht van de kerndoelen van de basisvorming en theorieën over een communicatieve aanpak van het talenonderwijs, is het verstandig om dit verschijnsel nader te bekijken. In dit artikel wordt aan de hand van resultaten van onlangs verricht onderzoek in kaart gebracht hoe vaak Nederlands wordt gesproken, en ook waarvoor en waarom. Er wordt ingegaan op de voors en tegens en gewezen op mogelijkheden om de moedertaal effectief te gebruiken in de Engelse les.

Downloads

Citeerhulp

Popma, G. (1997). Mag het ietsje minder zijn? Het gebruik van Nederlands in de Engelse les. Levende Talen Magazine, 84(517), 70–73. Geraadpleegd van https://lt-tijdschriften.nl/ojs/index.php/ltm/article/view/1087

Nummer

Sectie

Artikelen