De bloemlezer als didacticus: Kenneth Koch

Auteurs

  • Wam de Moor

Trefwoorden:

Literatuuronderwijs, didactiek, poëzie-onderwijs, Kenneth Koch, Verenigde Staten

Samenvatting

In de laatste van vijf bijdragen over het schrijf- en literatuuronderwijs in de Verenigde Staten gaat Wam de Moor in op het werk van de bloemlezer-dichter Kenneth Koch, sinds 1971 in ons land bekend.
In 1987 had De Moor een ontmoeting met Koch om antwoord te krijgen op vragen als: welke overeenkomst vertonen dichter en bloemlezer, wat zijn de didactische overwegingen van de bloemlezer, hoe kun je het beste met poëzie omgaan, thuis en in de klas? Van groot belang is ook de boodschap wat een goede literatuurdocent voor iemand kan betekenen. Produktief-creatief literatuuronderwijs: ook iets voor Nederland?

Citeerhulp

Moor, W. de. (1989). De bloemlezer als didacticus: Kenneth Koch. Levende Talen Magazine, 76(442), 394–406. Geraadpleegd van https://lt-tijdschriften.nl/ojs/index.php/ltm/article/view/1227

Nummer

Sectie

Artikelen