De confrontatie met een andere cultuur: een inleiding

Auteurs

  • Wout de Jong

Trefwoorden:

Basisvorming, taal, cultuur, interculturele kennis, Engels

Samenvatting

In april 1987 heeft de sectie Engels van Levende Talen een studiedag gewijd aan 'De confrontatie met een andere cultuur'. Enkele sprekers werd gevraagd hun verhaal te publiceren in dit nummer van Levende Talen, een nummer met een 'Engels accent' daardoor. In de discussies over de basisvorming vormt de integratie van taal en cultuur een belangrijk onderwerp in het moderne vreemdetalenonderwijs.
Een voorproefje van wat het onderwijs in de Engelse taal en cultuur waardevoller zou kunnen maken, wordt hier geboden: vier bijdragen, ingeleid door Wout de Jong.

Nederland moet tweetalig worden. Marc Chavannes 471

A 12-year-old's guide to the English-speaking world; Socio-culturele context in leergangen Engels voor het v.o. Frank van Ruyssevelt 474

Time past in time present: using the past to help pupils understand contemporary American cultural phenomena. ]oe Niski & Frits Schulte 477

Social identity and intercultural communication. Philip Riley 488

Citeerhulp

Jong, W. de. (1989). De confrontatie met een andere cultuur: een inleiding. Levende Talen Magazine, 76(443), 470. Geraadpleegd van https://lt-tijdschriften.nl/ojs/index.php/ltm/article/view/1233

Nummer

Sectie

Artikelen

Meestgelezen artikels van dezelfde auteur(s)