Time past in time present: using the past to help pupils understand contemporary American cultural phenomena
Trefwoorden:
Engels, bovenbouw, KLV, Kennis van land en volkSamenvatting
Joe Niski en Frits Schulte pleiten, in het kader van lessen in de bovenbouw, voor een veel verdergaande 'vakoverstijgende' opzet van 'lessen' Amerika- en Engelandkunde. Leerlingen willen wel degelijk meer weten, maar helaas vergeten we zo vaak rekening te houden met hun interesse en kennisniveau. Door juist daarbij aan te sluiten is het veel makkelijker ze 'aan het werk' te zetten, dan door ze iets op te dringen. Niski en Schulte illustreren hun aanpak met behulp van voorbeelden die, met een beetje aanvulling, in elke bovenbouwklas te gebruiken zijn.Nummer
Sectie
Artikelen
Citeerhulp
Time past in time present: using the past to help pupils understand contemporary American cultural phenomena. (1989). Levende Talen Magazine, 76(443), 477-487. https://lt-tijdschriften.nl/ojs/index.php/ltm/article/view/1236