Time past in time present: using the past to help pupils understand contemporary American cultural phenomena

Auteurs

  • Joe Niski
  • Frits Schulte

Trefwoorden:

Engels, bovenbouw, KLV, Kennis van land en volk

Samenvatting

Joe Niski en Frits Schulte pleiten, in het kader van lessen in de bovenbouw, voor een veel verdergaande 'vakoverstijgende' opzet van 'lessen' Amerika- en Engelandkunde. Leerlingen willen wel degelijk meer weten, maar helaas vergeten we zo vaak rekening te houden met hun interesse en kennisniveau. Door juist daarbij aan te sluiten is het veel makkelijker ze 'aan het werk' te zetten, dan door ze iets op te dringen. Niski en Schulte illustreren hun aanpak met behulp van voorbeelden die, met een beetje aanvulling, in elke bovenbouwklas te gebruiken zijn.

Citeerhulp

Niski, J., & Schulte, F. (1989). Time past in time present: using the past to help pupils understand contemporary American cultural phenomena. Levende Talen Magazine, 76(443), 477–487. Geraadpleegd van https://lt-tijdschriften.nl/ojs/index.php/ltm/article/view/1236

Nummer

Sectie

Artikelen