Vergelijkend warenonderzoek literatuurmethoden Nederlands, Engels, Frans, Duits en Spaans

Auteurs

  • Ron Oostdam
  • Theo Witte

Trefwoorden:

vreemdetalenonderwijs, Nederlands, literatuurmethode, beoordelingscriteria

Samenvatting

Levende Talen (1994)495 staat geheel in het teken van de analyse, beoordeling en vergelijking van veel gebruikte of recent verschenen literatuurmethoden Nederlands, Engels, Frans, Duits en Spaans voor de bovenbouw van havo en vwo. Dit 'vergelijkend warenonderzoek' is natuurlijk in de eerste plaats uitgevoerd om de docent of de sectie onafhankelijke en betrouwbare informatie te geven over de kwaliteit van literatuurmethoden die op dit moment op de markt zijn. Daarnaast bevordert de gekozen brede opzet de mogelijkheid voor een vergelijking tussen de talen en wordt op deze manier iedereen in de gelegenheid gebracht om eens in eikaars keuken te kijken. Wellicht is dit een aanleiding om het literatuuronderwijs meer op elkaar af te stemmen.

Oostdam & Witte zetten het hoe en waarom van dit vergelijkend warenonderzoek uiteen en geven een verantwoording van de gehanteerde beoordelingscriteria.

Citeerhulp

Oostdam, R., & Witte, T. (1994). Vergelijkend warenonderzoek literatuurmethoden Nederlands, Engels, Frans, Duits en Spaans. Levende Talen Magazine, 81(495), 584–594. Geraadpleegd van https://lt-tijdschriften.nl/ojs/index.php/ltm/article/view/1305

Nummer

Sectie

Artikelen

Meestgelezen artikels van dezelfde auteur(s)

<< < 1 2 3 > >>