Leesvaardigheid met literatuur: Een Duits jeugdboek in de onderbouw

Auteurs

  • Elisabeth Lehrner-te Lindert

Trefwoorden:

literatuuronderwijs, leesvaardigheid

Samenvatting

Welke meerwaarde heeft het lezen van een jeugdboek in de lessen moderne vreemde talen in de onderbouw? Hoe kunnen leesvaardigheid én de ontwikkeling van literaire competenties met elkaar verweven worden? In dit artikel schetst vakdidactica Elisabeth Lehrner-te Lindert een lessenserie voor het vak Duits voor havo 3-leerlingen.

Downloads

Citeerhulp

Lehrner-te Lindert, E. (2018). Leesvaardigheid met literatuur: Een Duits jeugdboek in de onderbouw. Levende Talen Magazine, 105(special), 52–57. Geraadpleegd van https://lt-tijdschriften.nl/ojs/index.php/ltm/article/view/1818

Nummer

Sectie

Artikelen

Meestgelezen artikels van dezelfde auteur(s)

Gelijkaardige artikels

<< < 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 > >> 

U kan ook begin een geavanceerde zoekopdracht naar gelijkaardige inhoud voor dit artikel.