Reflecteren op cultuur tijdens schooluitwisselingen: Een model voor cultuurreflexief leren

Auteurs

  • Suzanne Immers
  • Doris Abitzsch
  • Sabine Jentgens

Samenvatting

Internationale schooluitwisselingen worden in het onderwijs vaak als dé mogelijkheid gezien om (inter)cultureel leren bij leerlingen te bevorderen, een centraal doel in de voorstellen van Curriculum.nu bij de vreemde talen. Maar hoe pak je dit aan? Een recent ontwikkeld analysemodel voor cultuurreflexief leren kan docenten helpen om opdrachten en taken voor (inter)cultureel leren te ontwerpen en te evalueren.

Downloads

Gepubliceerd

04-03-2022

Citeerhulp

Immers, S., Abitzsch, D., & Jentgens, S. (2022). Reflecteren op cultuur tijdens schooluitwisselingen: Een model voor cultuurreflexief leren. Levende Talen Magazine, 109(1), 12–17. Geraadpleegd van https://lt-tijdschriften.nl/ojs/index.php/ltm/article/view/2228

Nummer

Sectie

Artikelen

Meestgelezen artikels van dezelfde auteur(s)