Taalbeschouwing: Van begrippenlijst naar leerlijn

Auteurs

  • Bart van der Leeuw
  • Mariëtte Hoogeveen

Samenvatting

SLO ontwikkelde een doorgaande leerlijn taalbeschouwing voor primair en voortgezet onderwijs. Deze bestaat uit een geordende set begrippen die kennis over taal uitdrukken. Met die begrippen kunnen leraren met hun leerlingen praten over taal en taalgebruik. De leerlijn biedt leraren en leergangmakers een kader om taalbeschouwing beter af te stemmen op het onderwijs in de vaardigheidsdomeinen spreken, luisteren, lezen en schrijven.

Downloads

Gepubliceerd

01-01-2022

Citeerhulp

van der Leeuw, B., & Hoogeveen, M. (2022). Taalbeschouwing: Van begrippenlijst naar leerlijn. Levende Talen Magazine, 109(4), 24–29. Geraadpleegd van https://lt-tijdschriften.nl/ojs/index.php/ltm/article/view/2256

Nummer

Sectie

Artikelen

Meestgelezen artikels van dezelfde auteur(s)