Luistertaal als meertalige didactische benadering in de klas: Handvatten om aan de slag te gaan

Auteurs

  • Kimberly Naber
  • Jan D. ten Thije
  • Kimberley Mulder
  • Frederike C. Groothoff

Samenvatting

De laatste jaren wordt er in het onderwijs steeds meer aandacht besteed aan meertaligheid. Een mogelijke benadering hiervan is luistertaal. Een vakdocent Duits kan Duits tegen zijn leerlingen praten, terwijl de leerlingen terugpraten in het Nederlands. Zo begrijpen zij elkaar op basis van receptieve vaardigheden in de taal van de ander. Het belang van meertaligheid wordt ingezien door docenten Nederlands en moderne vreemde talen, maar hoe pas je dit nou toe in de klas?

Downloads

Gepubliceerd

01-01-2022

Citeerhulp

Naber, K., ten Thije, J. D., Mulder, K., & Groothoff, F. C. (2022). Luistertaal als meertalige didactische benadering in de klas: Handvatten om aan de slag te gaan. Levende Talen Magazine, 109(6), 22–26. Geraadpleegd van https://lt-tijdschriften.nl/ojs/index.php/ltm/article/view/2264

Nummer

Sectie

Artikelen