Eerst het woord geheim en daarna het woordje rijm: Rijm in de klas

Auteurs

  • Louise Groen-van Velzen
  • Jorrit Kafoe
  • Marc van Oostendorp
  • Yke Schotanus
  • Saranne Schümers

Samenvatting

Het docent-ontwikkelteam Rijm en Ritme onder leiding van Marc van Oostendorp presenteert enkele resultaten van hun werk rond rijm en ritme. Het zijn mogelijk de meest gebruikte poëzieconcepten in het middelbaar onderwijs, maar hoe didactiseer je ze nu eigenlijk in relatie tot het taalgevoel van leerlingen?

Downloads

Gepubliceerd

05-02-2023

Citeerhulp

Groen-van Velzen, L., Kafoe, J., van Oostendorp, M., Schotanus, Y., & Schümers, S. (2023). Eerst het woord geheim en daarna het woordje rijm: Rijm in de klas. Levende Talen Magazine, 110(1 SPECIAL), 18–23. Geraadpleegd van https://lt-tijdschriften.nl/ojs/index.php/ltm/article/view/2302

Meestgelezen artikels van dezelfde auteur(s)