Poëzie als interculturele ontmoetingsplek: Inspiratie uit de Spaanstalige wereld
Samenvatting
Een verkenning van de didactische potentie van poëzie voor het vreemdetalenonderwijs, geïnspireerd door Spaanstalige dichters. In dit artikel reflecteert Marloes Mekenkamp (Radboud Universiteit) op de pedagogische en didactische potentie van poëzie voor het modernevreemdetalenonderwijs, geïnspireerd door dichters en onderwijzers uit de Spaanstalige wereld, zoals José María Arguedas, Paloma Martínez-Cruz en Elicura Chihuailaf. Ze geeft tevens een aantal suggesties voor gedichten die behandeld kunnen worden binnen het schoolvak Spaans.
Downloads
Gepubliceerd
19-05-2024
Nummer
Sectie
Artikelen
Citeerhulp
Poëzie als interculturele ontmoetingsplek: Inspiratie uit de Spaanstalige wereld. (2024). Levende Talen Magazine, 111(1), 6-10. https://lt-tijdschriften.nl/ojs/index.php/ltm/article/view/2382