Lezen in de vreemde taal; Net zo plezierig als in de moedertaal?
Samenvatting
Jongeren beleven weinig plezier aan het lezen van fictie. Tegelijkertijd is het bekend dat het lezen van fictie in de moedertaal en in een vreemde taal positieve effecten kan hebben. Bovendien is (en blijft) literatuur een verplicht onderdeel van het examen. In dit onderzoek kijken Stefanie Ramachers en Roel Willems naar de leeservaringen van leerlingen in de vierde klas havo en vwo tijdens het lezen van korte verhalen in het Duits én in het Nederlands en trekken zij conclusies voor literatuurdidactiek in het vreemdetalenonderwijs.
Downloads
Gepubliceerd
24-08-2024
Nummer
Sectie
Artikelen
Citeerhulp
Lezen in de vreemde taal; Net zo plezierig als in de moedertaal?. (2024). Levende Talen Magazine, 111(5), 16-22. https://lt-tijdschriften.nl/ojs/index.php/ltm/article/view/2408