Lezen in de vreemde taal; Net zo plezierig als in de moedertaal?

Auteurs

  • Stefanie Ramachers
  • Roel Willems

Samenvatting

Jongeren beleven weinig plezier aan het lezen van fictie. Tegelijkertijd is het bekend dat het lezen van fictie in de moedertaal en in een vreemde taal positieve effecten kan hebben. Bovendien is (en blijft) literatuur een verplicht onderdeel van het examen. In dit onderzoek kijken Stefanie Ramachers en Roel Willems naar de leeservaringen van leerlingen in de vierde klas havo en vwo tijdens het lezen van korte verhalen in het Duits én in het Nederlands en trekken zij conclusies voor literatuurdidactiek in het vreemdetalenonderwijs.

Downloads

Gepubliceerd

24-08-2024

Citeerhulp

Ramachers, S., & Willems, R. (2024). Lezen in de vreemde taal; Net zo plezierig als in de moedertaal?. Levende Talen Magazine, 111(5), 16–22. Geraadpleegd van https://lt-tijdschriften.nl/ojs/index.php/ltm/article/view/2408

Nummer

Sectie

Artikelen