Multiperspectiviteit en cultureel leren verbinden: Vakoverstijgend onderwijs in de vreemde talen en geschiedenis

Auteurs

  • Marloes Meijer
  • Doris Abitzsch
  • Hanneke Tuithof

Samenvatting

Vakoverstijgend onderwijs is een vaak gehoorde term in het Nederlandse onderwijs. In de praktijk blijkt het opzetten van vakoverstijgend onderwijs echter een moeilijke klus voor docenten. Lesmateriaal voor onderwijs over bijvoorbeeld historische thema’s in het vreemdetalenonderwijs ontbreekt vaak of dient vooral ter versterking van de lees- en luistervaardigheid. De verbinding van de concepten multiperspectiviteit en cultureel leren biedt uitkomst.

Downloads

Gepubliceerd

24-08-2024

Citeerhulp

Meijer, M., Abitzsch, D., & Tuithof, H. (2024). Multiperspectiviteit en cultureel leren verbinden: Vakoverstijgend onderwijs in de vreemde talen en geschiedenis. Levende Talen Magazine, 111(5), 24–29. Geraadpleegd van https://lt-tijdschriften.nl/ojs/index.php/ltm/article/view/2409

Nummer

Sectie

Artikelen