Creatief leren schrijven bij Nederlands: Aan de slag met de nieuwe kerndoelen en eindtermen

Auteurs

  • Auke Abma
  • Mara Rooijmans

Samenvatting

Maar liefst 21 kerndoelen en 19 eindtermen, is dat niet een beetje veel van het goede? Hoe moet de docent Nederlands die nieuwe eindtermen allemaal behandelen? De nieuwe lesmethode afwachten of ervaringsdoelen negeren die toch niet getoetst hoeven te worden? In dit artikel laten twee docenten Nederlands van het Maris College Den Haag en het Stedelijk College Eindhoven zien hoe creatief taalgebruik meerdere eindtermen kan samenbrengen.

Downloads

Gepubliceerd

17-04-2025

Nummer

Sectie

Artikelen

Citeerhulp

Creatief leren schrijven bij Nederlands: Aan de slag met de nieuwe kerndoelen en eindtermen. (2025). Levende Talen Magazine, 112(3), 32-37. https://lt-tijdschriften.nl/ojs/index.php/ltm/article/view/2450