Op weg naar een Taallab? Een verkenning van de onderwijskundige, vakinhoudelijke en praktische invulling van ‘taalbewust onderwijs’

Auteurs

  • Wieteke van der Coelen
  • Ramon Groenendijk

Trefwoorden:

taallab, open leercentrum, vakoverstijgend, taalbeleid

Samenvatting

Taal leeft en dus moet het taalonderwijs zich met taal mee ontwikkelen. Docenten Nederlands Wieteke van der Coelen en Ramon Groenendijk werken op een school die gaat beginnen met een nieuw onderwijsconcept waarbinnen ook voor taalonderwijs nieuwe perspectieven worden geboden. Kan ‘taalbewust onderwijs’ een concrete plek krijgen binnen de school in de vorm van een Taallab?

Downloads

Nummer

Sectie

Artikelen

Citeerhulp

Op weg naar een Taallab? Een verkenning van de onderwijskundige, vakinhoudelijke en praktische invulling van ‘taalbewust onderwijs’. (2011). Levende Talen Magazine, 98(5), 16-20. https://lt-tijdschriften.nl/ojs/index.php/ltm/article/view/29