Hoe transparant zijn de examens leesvaardigheid? Een reactie op ‘Samenvatten in het vreemdetalenonderwijs’

Auteurs

  • Arie Hoeflaak

Trefwoorden:

vreemdetalenonderwijs, samenvatten, eindexamen, leesvaardigheid

Samenvatting

In LTM 99(2012)1 formuleerde Erik Kwakernaak stevige kritiek op het gebrek aan transparantie van eindtermen en eindexamens voor lees- en luistervaardigheid moderne vreemde talen. Arie Hoeflaak gaat in op die kritiek, en op het idee de samenvatting als toetsvorm bij de moderne vreemde talen in te voeren.

Downloads

Citeerhulp

Hoeflaak, A. (2012). Hoe transparant zijn de examens leesvaardigheid? Een reactie op ‘Samenvatten in het vreemdetalenonderwijs’. Levende Talen Magazine, 99(3), 18–22. Geraadpleegd van https://lt-tijdschriften.nl/ojs/index.php/ltm/article/view/412

Nummer

Sectie

Artikelen

Gelijkaardige artikels

1 2 > >> 

U kan ook begin een geavanceerde zoekopdracht naar gelijkaardige inhoud voor dit artikel.